ATT KOMMA IGÅNG MED ATT SPRINGA + RECEPT

 
Jag är en person som inte är ett stort fan av att springa då jag tycker att det är riktigt tråkigt och segt, föredrar mycket hellre att göra annat, men jag tycker att det är ganska viktigt (för mig) att springa. Och jag är säkert inte den enda personen som tycker att det är tråkigt så tänkte ge fem stycken tips man kan tänka på för att komma igång med att springa.
 
Belöna dig, när jag springer så brukar jag ibland belöna mig själv med att när jag har kommit fram så powerwalkar jag istället tillbaka. Jag brukar nästan alltid springa en och samma sträcka, så när jag gör det springer jag i en och samma tempo tills slutet då jag ökar tempot till max!
 
Sätt upp en bild över hur du själv vill se ut, ha tex en bakrundsbild som får dig att bli motiverad eller tänk dig själv i huvudet med en kropp du önskar att du hade! Jag själv använder mig av denna metod och blir 1000 mer peppad när jag ser andra.
 
Bestäm dig dagen innan, detta är den viktigaste punkten för mig, att bestämma redan innan att man dagen efter ska gå ut och träna. Annars har jag lätt att hitta andra saker att göra men om jag ställer klockan och absolut bestämmer mig för att göra någonting så har jag mycket lättare för att bli motiverad och bara göra det!
 
Tävla med andra, detta är kanske inte är en sak som faller andra i smak men det är någonting jag alltid gör omedvetet och medvetet. Där jag springer är det väldigt många andra som springer och då brukar jag alltid försöa ligga före dom och om jag blir omsprungen ökar jag tempot tills jag ligger först igen. Är faktsitk en riktig tävligsmänniska och antar att det är därför det funkar så bra för mig.
 
Sen fick jag en fråga om receptet till bröden. Och det är faktsikt bara mjöl, vatten och lite salt. Tyvärr kan jag inte måtten utan jag brukar bara improvisera tills det blir rätt, det ska iallafall vara ganska mycket mjöl och degen ska inte fastna i händerna. Efter att man har gjort degen "steker" man bröden i en stekpanna utan något slags fett tills det blir färg, jag brukar göra dom liiite tjockare för då blir det godare. Busenkelt och gott. Tror att det är något gamalt recept från flera flera fleeeera år tillbaka men funkar ju lika bra fortfarande!

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentera här:

RSS 2.0