FRÅGOR & SVAR

Umgås du med personer i din egen ålder i Spanien? Asså har du haft lätt att skaffa vänner? :)
Jag umgås inte bara med personer i min ålder men ja många av mina vänner är 95or. Och om det är lätt så måste jag svara både ja och nej. Som jag har sagt tidigare så beror det väldigt mycket på hur man själv är, jag har haft tur för att det ofta är människor som kommer fram till mig och pratar osv, sen lär jag ju känna folk genom andra, kram
 
Är det annorlunda med vänner i Sverige mot Spanien? Det verkar sjukt spännande men läskigt. Skriv gärna mer om vad du gör o sånt.
Jag tycker att det är skillnad, jag har inte direkt någon djup relation med någon här, kanske är det helt enkelt för att jag inte har hunnit vänja mig än. Sen måste jag erkänna att det är lite jobbigt med språket, jag är inte bäst på spanska och jag tycker att det är tusen gånger mer bekvämare att prata engelska med andra. Sen känns det inte alltid som om jag är här i Spaninen, det känns mer som en vardag och jag hade nog tagit vara på tiden om syftet var en kort semester. Jag kan försöka skriva så mycket som möjligt men somsagt känns det inte som om jag är någon annanstans än i Sverige ofta.
 

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentera här:

RSS 2.0